Kira - världens finaste

 
Tänkte att ni skulle få veta lite om Kira.
Kira är då född 13/04/11 vilket gör henne till 2 år och 4 månader ungefär. Hon föddes på en gård mellan veberöd och dalby. Av 6 valpar var hon den som kom först ut, och den jag ville ha minst haha! Men tiden gick och till slut så  ändrade jag mig och Kira var den jag ville ha!
 
Jag och Kira när hon var ca 7 veckor. Så himla lycklig över min älskling.
 

Den 18/7 var det dags! Kira skulle komma hem. Vi åkte och hämtade henne, skrev på alla papper och fixade betalningen. Något jag är stolt & glad över är att jag betalade Kira HELT själv. Det var även jag som skrev på papprena, så det är jag som står som ägare. Vi satte oss i bilen och Kira fick sitta i mitt knä där fram. Och bilturen kan bara sammanfattas med ett ord; fyfan.
Kira gnällde och "skrek"så det var inte klokt, darrade som ett asplöv och var allmänt hysterisk. Jag började gråta för jag kände mig så otroligt elak och allt bara sket sig totalt. Men hem kom vi och allt var frid o fröjd.
 
Om vi hoppar fram lite i historien; samma sommar började vi valpkura, till hösten nybörjar lydnad osv. Sen började vi agility efter ett tag (när hon var ca 1,5 år gammal).
Nu har vi tränat agility ganska mycket jag och Kira. Vi har även tävlat två tävlingar varav den första gick åt helvete (både agility & hopp) medans den adra gick sååååå bra! Vi var felfria så det slutade med en sjunde plats av ca 40 tävlande! Inte så dåligt för att vara andra tävlingen!! Nu taggar jag och Kira på att träningen ska börja. På lördag & söndag tävlar vi i Ystad, så har ni vägarna förbi så kom o kika vetja! (Annars håll tummarna)
 
Om man ska beskriva Kira så skulle det låta ungefär såhär; Älskar fart, leksaker och godis. Tycker vissa andra hundar är ok och andra inte. Bästa vännerna är Japp & Chip. Cayo (vår andra hund) är okej men njaaa.. jag skulle nog egentligen trivas bäst om jag var ensamhund.
 
Ja, nu vet ni lite om Kira! Slänger upp lite bilder så ni får se hur grisen ser ut också!
Äkta kärlek ♥♥♥♥
 
Min fina förra året ♡
 
 
Kira på Öland 2012.
 
Jag & Kira i vintras ♡♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

noblesse.blogg.se

Hej! Denna bloggen handlar om mig, Carla och mitt liv. Den kommer handla mycket om min hund & vår träning. Målet är att vi ska tävla SM. Jag är även hästtjej & fotonörd. 15 år gammal är jag och går i nian. Jag bor även i en liten håla som jag ska fly ifrån så fort det går. Ni kan kontakta mig på: [email protected]

RSS 2.0